fredag 21. august 2009

Regn, regn gå din vei...

Da vekker kl ringte i dag tidlig og da mener tidlig for det var kl 05.15 så jeg ut vinduet og fikk med meg at det regnet. La jeg hode ned på puten att og bestemte meg for å sove resten av dagen. Men det var nok bare et tanke jeg hadde tid til å tenke noen minutter. For på jobb måtte jeg.

Det hadde heldeviss sluttet å regne litt da jeg kom meg ut for å vente på bussen. Og i dag hadde jeg tid til å tenkte litt før bussen kom. Og kom til å tenke over at jeg liker regn litt jeg da. Men så er jeg jo egentlig fra Bergen og da. Men det betyr ikke at jeg vil at det skal regne hele tiden og værfall ikke glad i Bergens regnet for det kommer regnet fra himmelen fra siden og opp fra baken på de verste regn dagen. Men når jeg sier at jeg er litt glad i regn så tenker jeg egentlig på etter at det har regnet. For da virker det som alt liksom har blitt vasket og det lukter så friskt i luften. Blomster og trær strekker seg opp og prøver å blåse seg tørre liksom. Det er forresten veldig forfriskende å gå i tur når det regner også en får renset kropp og sjel på en måtte. Og en trenger ikke bli så varm som når det er sol.
Men når alt dette er sagt så mener jeg at det har regnet for mye i sommer og skulle ønske at det hadde vært mer sol og varme. Jeg flyttet jo tross alt bort fra regnet da :P

Ingen kommentarer: