søndag 8. juni 2008

Burde vært i seng for lenge siden.

Hm ja jeg burde våre seng ,men er verken trøtt eller har ikke roen til å legge meg. Har så vanvittig mye ting i hodet. og alt skal skje NÅ. og det er ikke lett for det 1. det er natt til søndag og jeg får ikke taki esker til og pakke ned tingene jeg skal pakke ned. 2. alt jeg budre fikse forhold til flyttinga er stengt. 3. Jeg klarer ikke å sove for hode er fult av andre ting i tillegg.
Lurer forresten på hva jeg skal ta vare på og hva jeg skal kaste. Jeg er ikke noe flink til å kaste ting og tang. Og jeg som har to leiligheter og pakke ned ting og tang. Gleder meg ikke til å ta fatt på leiligheten på Vaksdal, har ikke bod der på tre år nesten.
Siden jeg ikke får gjort noe av det jeg har lyst till sider jeg her og høre på musikk og rydder litt. så hopper jeg og danser rund for meg selv, ser sikkert litt dum ut men jeg er jo helt alene. Og da kan jeg gjøre akkurat det jeg vil. Hihi susane har lagt seg og sover sikkert hun har vertfall sagt natta for ca en time siden.
I morgen skal jeg og susanne ut og treffe mamma.. og spise mosaka og jeg slipper og lage den. Mi søster skal lage den:D
Hm her blir det vist skrevet mye rart i kveld.. *ler*

Tar med et litte dikt og..

Eg ser deg.
Du er til.
Eg vet kordan du har det.
Eg vil hjelpe deg.
Du må åpna hjarta ditt,
og høyra etter kva jeg har å fortellja deg.
Eg er her kunn for deg.
Du har en heilt spesiell plass i hjarta mitt,
eg vil ikkje mista deg
For meg er du heilt UNIK!

lørdag 7. juni 2008

Tro det eller ei..

Men det er faktisk helt sant jeg er blitt ferdigutdannet og kan nå si at jeg er førskolelærer. For å være helt ærlig så var jeg ganske så usikker på at jeg skulle klare det, de siste ukene har det virkelig sett ganske mørkt ut, men jeg kom i boks. Så nå er jeg heldevis ferdig og jeg kan få tilbake noe av livet mitt.
Vist jeg tenker tilbake på disse tre årene så har jeg nok blitt en mer sikker og trygg person. Det viser seg at jeg fikser ting som er vanskelig selv om det ikke alltid virker slik. For jeg har viskelig slitt for å klare denne utdannelsen og nå tenker jeg ikke bare på skolelesing og slik men også mye annet.




Jeg føler litt at jeg er klart for alt som kommer nå enten det er det enne eller andre (hehe dere kan selv tolke akkurat dette som dere vil).
Det som er helt sikkert er at jeg er på vei til Oslo og 1 august begynner jeg å jobbe. Nå vet jeg at jeg skal være ped.leder på småbarn for 14 stykk.. jeg gru-gleder meg.


Men først er det ferie. 1 uke til syden og en uke på speiderleir. Ja så ble det leir på meg i år og.. så en uke i telt det kommer jeg ikke fra, men det blir nok kjempe kjekt det og. Det er forresten kanskje den siste på veldig lenge så må jo benyte kjangsen når jeg kan. Har jo våre i speideren i snart 20 år. Oi det var lenge er jo blir gammel etter hvert:p det er på tide å slutte da. Eller jeg skal jo bli i en speidergruppe i Oslo sammen med Ingvild.


Tror det var alt for denne gang....

mandag 12. mai 2008

Tanker...

Jeg har egentlig ikke noe ting å skrive om i dag...

Jeg har egnetlig tenkt litt i det siste om hva jeg vil og ønsker med alt og ingen ting. Og derfor våre en del alene en må av og til rense hodet. Nå denne helgen har det jo passet for Susanne har våre i Oslo, men dette er en prosess som har på gått noen uker. Jeg har egentlig konkludert at jeg er ganske fornøyd med mange deler av livet mitt nå. Jeg har nok utviklet meg en god del på mange punkter, men ennda er det en del ting som plagger meg som det ikke virker at jeg ikke kommer forbi. Jeg satser på at nå som jeg skal begynne i ny jobb og komme i ny by at jeg kommer forbi det. Susanne du vet hva jeg snakker om, du kjenner meg jo... og ja jeg skal være slik jeg er, når jeg kommer til Oslo.... (vel litt koder her..) men en ting som er sikkert livet hadde våre mye enklere om det hadde våre slik som i filmer, der det er perfekte slutt, men da hadde sikkert livet våre for enkelt. Og uten mot ganger hadde en jo egentlig ikke våre den en er i dag.


Jeg har forandret fargene på bloggen min i dag det er egentlig finere med blå enn lilla.. Så for jeg se hvor lenge jeg har den blå.

fredag 9. mai 2008

Jeg har ikke sluttet å blogge selv om det er lenge siden.

Så var jeg enndelig på siden min att. Nei da jeg har ikke sluttet å blogge, men som dere sikkert skjønner har jeg hatt det veldig travelt med skolen. Nå er fordypningsoppgaven lever inn og det gikk heldevis bra. Kunne ha fått bedre karakter da men samtidig er jeg fornøy med det jeg fikk og det kunne ha gått mye være. Bacholoren leverte jeg inn forgje uke så nå krysser jeg alt jeg har og håper det og går bra. Nå gjenstår det bare to eksamen att så er jeg ferdig på skolen. Den ene er gruppe eksmen i VIES der vi skal lage et teaterstykke for barn på ca 20 minutter så selv om det er litt stress så er det berre gøy. Den andre er pedagogikk eksamen muntelig, så den må jeg nok lese litt eller mye til.

Jeg har forresten nå fått meg jobb, og ja det ble i Oslo:). Så jeg skal nå i de neste ukene finne meg leilighet og slikt.. Det er litt å organisere, men jeg gleder meg virkelig til å flytte, selv om det og er litt skummelt, men jeg flytter ikke så langt som mange anre gjør. De er nok mye mer modig enn det jeg er...

Vel tror det får være for denne gang jeg må ta nesen ned att i ped.bøkene.

torsdag 20. mars 2008

Så var det overskriften da...

Et lite bilde av Trampe.. Synes han ennda kan få en plass her. Han var søt da!
Så er det påskeferie, men merker ikke så mye av det, dels for at jeg egentlig ikke har våre så mye på skolen i det siste og fordi jeg har sittet å skrive denne bacheloroppgaven. Jeg begynner å bli mektig lei den, og så begynner jeg å få ganske dårlig tid. Den skal jo inn 2 mai det er ikke lenge til, men jeg skal nok bli ferdig.
Det er ganske skummelt å tenke på at det er ikke mange månede før jeg skal ut i barnehagen å jobbe, men jeg føler meg egentlig ganske klar til det da. Selv om det er mange oppgaver sommå gjøres i forhold til det å jobbe i bhg så skal det bli ganske deilig å ikke konstant ha dårlig sanvittighet for at jeg ikke gjør skole ting.

Jeg har egentlig ikke så mye å skrive i dag..

mandag 17. mars 2008

Tenkte jeg skulle vise noe bilder fra en kveld jeg og susanne hadde det ganske moro... det var her vi fant ut at alkohol er oppspilt..... *ler*
















Ditt og datt.... vet liksom aldri hva jeg skal skrive her. på titelen altså

Ja så var det en stund siden att da. Det har egentlig ikke skjed så mye. Jeg har endelig fått levert fra meg fordypningsoppaven. Så nå er det berre bacheloroppgaven att, men det er verftall et tema jeg brenner for. Jeg skal skrive om barn - barne relasjoner og hvordan de får sosial kompetanse ved å vere sammen. Dette er jo kort fortalt da...
Jeg har ellers ikke gjort på så mye i det siste. har send noe jobb søknere på noen harnehager i Oslo. Elles har jeg det ganske stille og rolig, selv om jeg stresser med skoleting... Det jeg stortsett gjør er skole ting, jobber på avlastningen, speidern og ikke minst være med susanne. Fordel at hun bor i samme hus:)
If one day you fell lik craying...
call me.
I dont`t promis you that...
I will make you lagh
but I can cry with you

If one day you want to run away.
dont`t be afraid to call me
I don`t promis to ask you to stopp,
But I can run whith you

If one day you don`t want to listen to
anybody
call me and...
i promise to be very queiet

but it one day you call an ther is no answer...
com fast to see me...
perhaps I ned you....

lørdag 2. februar 2008

Helg men egentlig ikke det jeg nevner:P


Der fikk jeg og bilde inn, det var og logisk at jeg tok dette bilde siden jeg er kjempe svak for disse bamsene. De er jo berre så søte. Det har egentlig ikke skjed så mye disse dagene. På torsdag hadde jeg VIES vi hadde generalprøve på reklamen "berre do it" som skal reklamere for vies faget til dem som kan ta faget neste år. Heldevis var det ikke den dagen vi skulle vise det for det var en del som måtte forandres før nå på mandag. Noe som vi gjore på fredag så nå tror jeg at det blir bra. det var jeg og susanne som måtte si til de som ikke var enig med oss at vi måtte fikse på det. det var ikke så populert at de måtte komme på skolen på fredag og, noe jeg skjønner ikke kjekt å være på skolen en dag som en ikke trenger.
Torsdag var speider, jeg var ikke på små speideren. jeg hadde ikke helt program så jeg måtte ta det på sparket men tror ikke speideren merker det, jeg tøyset med dem en halv time og de ble ganske vile.
Fredag satt jeg å las til fordypningsoppgaven og begynnte å skrive litt.
Det er også det jeg har gjort på i dag, jeg føler nå at jeg er kommet godt i gang har skreve ca 5 sider og ca 2000 ord det vil si at jeg har berre halv parten att.
Det er det jeg har gjort å de siste dagene...


onsdag 30. januar 2008

Onsdag

Nå er jeg flink to dager på rad... Så var vi kommet til onsdag..
I dag har jeg hatt en vanlig dag på skolen vi hadde 4 timer drama vi hadde undervisning om teater formen til Boal. Vi lærte egentlig ikke noe nytt for vi hadde om hans teaterform i Tb1 og i høst på Tb5, men litt interessant var det da likevel. Og vurderer å bruke det når jeg kommet ut i barnehagen.Så hadde vi 2 timer med det vi skal vise på Mandag. Jeg og Susanne gikk litt over kl 2 siden vi begge hadde noe vi skulle gjøre og hun skulle på jobb.
I dag har jeg hatt speider konfirmantene på vakdal, så da jeg kom hjem forberedte jeg meg til den. Jeg laget 30 (35) leken. Det tok litt tid å komme på 35 spørsmål. Jeg og han andre lederen skulle hatt 11 konfirmanter men det kom bare 5. Jeg gikk litt gjennom hva det vil si å vare speider og hva vi skal gjøre i løpet av denne perioden.
Da jeg kom hjem snakket jeg med mormor en stund i tlf, jeg bør snar ta meg en tur ut att til henne. Så snakket jeg i litt over en time i tlf men Susanne(ja vet at jeg bor undre henne), men dette var en slik samtale som egnet seg best i tlf og det var nok kjemme viktig for meg. Jeg åpnet opp øynene for noe som jeg burde ha gjort for lenge siden...

tirsdag 29. januar 2008

Tirsdag 29.01 08

Heisann.
Jeg er ikke noe særlig flink til å skrive her inne, men det er av og til litt tiltak å sette seg ned å skrive noe. særlig nå som jeg også sitter å skriver disse dumme skoleopgaven som må skrives. vel jeg har ikke skrevet så veldig mye på de ennda da, disse ukene i januar har jeg våre i praksis og det har våre litt oppgaver å skrive i praksisen. Denne praksisperioden var styrerpraksis, det var nok sikkert meningen at vi skulle få innsikt i hva det vil si å være styrer. Men det føler jeg ikke helt at jeg har gjort. Jeg og Susanne satt en god del på kontoret sammen med styrer, men en ser ikke så mye når en sitter bak pc skjermen til styrer. Selv om hun var flink til å si hva hun gjore da har jeg ikke fått den store innsikten.

Ukene går ganske fort og jeg føler ikke helt at jeg får gjort alt jeg har tenkt til. Mye av grunnen er nok at jeg har våre ganske trøtt og bare vil sove. En får liksom ikke gjort noe om en sover bort dagen. Det er litt merkelig dette der for ennten er jeg trøtt og bare vil sove eller så er det motsatt jeg er ikke tret nok og får ikke sove, det er ikke noe mellomm ting her hos meg.. merkelig.. Så siden jeg har sovet mye nå i januar har jeg egentlig ikke gjort på så mye både sosialt og skole ting. Jeg er da heldig som har Susanne en etasje opp jeg trenger ikke å bruke så mye energi for å komme meg opp til henne. Jeg er ganske mye med henne. Går det mer en dag og jeg ikke har sett henne blir jeg ganske dårlig hummør og berre må snakke med henne. Vi har alltid noe å snakke om, som vi ikke kan snakke om med så mange andre.. *smiler lurt*.

Jeg er nå begynnt å se på jobb annonser det er jo snart på tide å søke, jeg har bare sett på annonsene borte i Oslo så jeg skal nok flytte bort der ja. Selv om jeg synes at det blir litt skummelt og flytte fra Bergen føler jeg at tiden er der at jeg skal flytte på meg. Hadde jo tenkt å flytte for 4 år siden men valgte å bli av grunner jeg ikke skulle ha blitt, men angrer ikke p det lengre. Jeg hadde ikke fått denne utdannelsen som jeg får nå om jeg hadde flyttet til Stavanger som var planen da. Men denne gange skal jeg flytte og blir ikke igjen i Bergen om samme tingen skulle ha skjed.. Men mye tyder på at det ikke vil skje siden jeg ikke har tid til å gjøre noe annet enn å gjøre skole ting.


Tror det for holde for denne gang.


onsdag 19. desember 2007

Siste nytt.

Da er vi snart i midten av denne uken også. Og det er berre 6 dager til jeg har bursdag... men det glemmer vi sant...?
Denne helgen har jeg våre hjemme hos mamma i Øygaren. Søs hadde bursdag og feiret det med familieselskap. Hun er blitt stor etter hvert 14 år. Det er faktisk litt kjekt for nå kan vi begynne å snakke om de samme tingene og like de samme tingene. Selv om hun sikker synes jeg er ganske kjedelig og til tider gammel... Hm husker jo selv da jeg var på hennes alder.. Nå er hun like gammel som jeg var da hun ble født... Hehe litt merkelig å tenke på. Jeg må jo også etter hvert tenke på hva jeg skal kjøpe i konfirmant gave.. Vel fire månder til det ennda.. (Heldevis) Søndagen bakte vi pepperkaker så nå har jeg også våre med å bakt til jul.. I år skal jeg være med å spise pepperkakene også siden jeg skal feire julaften hos mamma. Det blir faktisk første julen i Øygarden for min del.. Selv om de har bod der i fire år.. Først året var jeg hos pappa så hos tante og deretter to år hos pappa...
Nå har Susanne reis hjem til Oslo det blir nok nesten 14 daget til jeg ser henne att, og det er lenge, men det skjer jo mye i jule så det går nok fort, men merker nok at jeg er vant til å se henne hver dag... Så litt rar er det å ikke se henne.. Det blir sikkert noe telefoner på oss så.

torsdag 13. desember 2007

Så kom det noen tanker her

Jeg sittet her og fundere over saker og ting og tang i dag vet ikke om det er lurt å legge det ut her, men jeg må få det ut så hvorfor ikke dele det med noen. Og vist noen tenker det samme som meg vet jeg at jeg ikke er helt borte i mine egne tanker… Vel det vet jeg jo at jeg kan være, men hvem er vel ikke det….
Jeg har i dag sitter og tenker over forskjellige ting og tang.. Jeg har i dag en slik typisk deppe dag der en sitter å gråter over alt og en veit ikke helt hvorfor, men samtidig vet hvorfor.. Jeg sitter å angrer over ting en ikke fikk sagt til noen, og ting en har sagt som en angrer på. Jeg tenker på alle en kan ha såret. Og gjort noe en ikke tenkte over at en gjorde eller eventuelt kanskje gjorde litt med vilje. Selv om jeg ikke liker å tenke at jeg kan såre noen med vilje så har jeg sikkert gjorde det allikevel. Så om du leser dette unnskyld for jeg har gjort… Jeg sitter å tenke på alle de ganger en har klart å såre seg selv ved å gjøre noe en angre på en har gjort. Og angre på alt en ikke har gjort som er for seint å gjøre noe med..


Jeg har også sittet og fundert over veien jeg har valgt denne veien har ikke akkurat våre den letteste veien jeg har gått.. Jeg har opplevd saker og ting som jeg ikke akkurat har lyst til å nevner her. Men for å komme meg fremover har jeg gått mange avstikkere som noen ganger har våre nødvendig for å komme meg fremover andre har ført meg noen steg tilbake… Selv om jeg egentlig er ganske fornøyd med hvor jeg er nå og hvem jeg er. Går det liksom ikke ann til å tenke hva om jeg hadde gjort slik eller slik, men samtidig er det egentlig ganske tåpelig å tenke slik for det en kan jo egentlig aldri vite om ting hadde blitt andelenes.
For å merke at en lever må en jo gå humpete veier og utstikkere for bli den du er. Egentlig er det ganske spennende å se hvordan veien går videre, å ikke vite hva som kommer. Men en ting som jeg er sikker på at jeg er den jeg er og nå liker jeg meg selv som person (eller gjør jeg det). Så takk til dere som har hjulpet meg til å bli den jeg er. Spesielt takk mamma du har fortalt meg når jeg er på feil vei og må snu selv om det har vår vont å høre. Jeg hadde aldri våre her uten deg.

Selv om det ikke er noe kjekt å ha slike deppe dager så er det også fint for en får liksom reflektere over hvem en er og hvordan livet er. Så kanskje det er sundt å ha slike dager av og til for når den går over er alt som ofres bedre og en er takknemlig over det en har.

søndag 9. desember 2007

Hm på tide med nytt innlegg

Ja hva skal jeg skrive her da. Fant ut at jeg sikkert burde skrive noe men vet liksom ikke helt hva. For det har egentlig ikke skjed så veldig mye i det siste.
Skolen går liksom i det samme jeg gleder meg ganske mye til juleferien nå det er berre fire dager att så starter den. Selv om jeg sikkert må lese en del i julen jeg har jo de hersens oppgavene hengenden over meg. Og skal det bli noe av dem så må jeg jo lese meg opp også. Heldevis har jeg ikke eksamen nå før jul så jeg får jo slappe litt av...

Jeg har forresten bestemt meg for at jeg skal flytte til sommeren. Så nå skal jeg gjøre Oslo farlig.. Hehe ja særlig, jeg som gjør så vanvittig mye ut av meg. For jeg er jo ikke akkurat den som hopper frem og viser meg akkurat. Jeg har funnet ut at jeg trenger nye impulser og at jeg trenger en forandring. Siden Susanne reiser tilbake til Oslo til sommeren tenkte jeg at jeg antagelig viss blir med henne bort. Tror egentlig mamma og pappa håper at jeg slår dette fra meg. Men jeg er nå begynnt å se etter jobb der borte så det skjer nok mest sansynligvis.

Jeg kjenner at jeg begynner og bli litt stresset jeg har ennda ikke begynt å kjøpe julegaver ikke det at jeg skal kjøpe til så mange da, men hvert år da jeg kjøper jeg tenker jeg neste år skal jeg være ferdig mye tidligere, men det har ennda ikke hendt. I år skal jeg feire julaften hos mamma og nyttårsaften hos farmor sammen med pappa. Selv om jeg var på julekonsert i går har jeg ikke kommet i julestemning ennda med det er da to uker att så det kan jo hende det kommer snart.

Dette for være alt for denne.