fredag 21. august 2009

Filosoferende hjørne

Ja jeg ser at jeg har vært i filosoferende hjørne dag. Spesielt alt før jeg begynte på jobb på jobb kl 7 i dag. Vanlig viss pleier jeg og være ganske borte og ikke plass til en eneste tanke. Da jeg satt på bussen på vei på jobb i dag satt jeg og lurte på om de som komm på har lagt like mye merke til dem. Vi er jo liksom samme reisefølge som reiser på jobb hver dag. Men vi seier ikke en gang hei til hverandre. Vi sitter der på bussen og er langt borte i våres egne tanker eller drømme land. En merker også at vi som sitter på bussen har faste plasse vi sitter på. Er det noen som ikke pleier å ta den bussen og sitter på plassene våres blir vi alle litt forvirret og vet ikke helt hvor vi skal sette oss, selv om det er mange andre ledige plasser å sitte på. Jeg regner med at det sikkert bare er meg som sitter å tenker over at en av de andre passasjerene ikke kom på det busstoppet det pleier å kommer på og sitter å tenker over hva grunnen kan være.
Å går de av på et annet busstoppenn vanligvis pleier, lurer jeg på hvor de har tenkt seg..

Hehe jeg ser her nå som jeg sitter å skriver dette. At jeg bruker mye tid på bussen. Men skal jeg komme meg frem og tilbake til og fra jobb har jeg jo ikke noe valg. Ikke har jeg bil og ikke sertifikat da må jeg jo ta buss eller t-banen for å komme meg på jobb. Men det er jo ikke noe problem egentlig siden det går så ofte og er ikke så veldig dyrt å kjøpe månedskort.

1 kommentar:

Trine sa...

SV; hehe, synes det er litt rart faktisk, men jeg tror jeg er veldig lik meg selv da! hehe..